lauantai 4. toukokuuta 2013

Töitä töitä töitä

Eilen töistä suoraan menin vesikkoon vesijuoksemaan ja tunnin vesijuoksin ja sit piti lähtee kun olin jo ihan ryppyinen kun rusina :D Vesikosta menin suoraan kotiin ja maailman paras äitini oli tehnyt mulle ruoan valmiiksi, hän tietää, että mulla menee päivät pitkiksi niin hän sitten tukee omalla tyylillään :) Tosissaan eilen tuli taas 12h pituutta sille kun lähdin aamulla kotoa salille-töihin-uimaan. Mutta kuulkaas, kyllä muuten nukutti hyvin :) 22:15-06:50 :) Tänä aamuna kun heräsin niin mun yläkroppa huusi armahdusta aamun salista, mutta huusin takas, että nyt mennään taas :D (Mulla on siis järkkykipeet lihakset) Aamulla ei siis edes väsynyt, vaan ampaisin ylös sängystä, heitin vaatteet niskaan ja aamusalille :) Salilla oli ihana rauhallista kun olin yksikseni siellä sen 20min!!!! Nyt mulla on YBER kipeät kädet enpähän muuta sano, mutta joo tervettä kipua. Huomenna luvassa bodypumppi, i love bodypumppi! Ensi viikkoa odotan innolla koska pääsen ryhmäliikuntatunneille taas!!! :)) Ja tosiaan tiistaina se kuntosaliohjaus, en tiiä oonko innoissani vai en. Noh siitä sen näkee. Tänään menen ystäväni perheen kanssa syömään raxiin, olen tänään syönyt aamupuuron ja banaanin ja tietty 2litraa vettä, en syö muuta ennen syömään menoa jotta ei mee kalorit ihan kohti taivasta kun meen raksiin jossa siis syödään pitsaa. Ideana kuitenkin on joka päivä, että niitä kaloriylityksiä ei tulisi ja pysyisi kohtuullisena joka päivä. Raksi on pahapaikka kun siellä saa syyä niin paljon kun haluaa, mutta oon onneks oppinut kuuntelemaan omaa kehoa, ja syömään hitaasti ja niin ettei sitä järkkyä ähkyä tulisi. Ja tänään en syö illalla enää _mitään_.

Vesijuoksu kehittää lihaskuntoa ja yleiskuntoa

Vesijuoksu kehittää hyvin yleiskuntoa eli hengitys- ja verenkiertoelimistön suorituskykyä, koska vedessä juostessa kaikki kehon suuret lihakset toimivat tehokkaasti. Tällöin syke on helppo nostaa ylös.
Vesijuoksun avulla voi parantaa lihaskuntoa kokonaisvaltaisesti, sillä vedessä juostessa elimistön lihaksia käytetään hyvin monipuolisesti. Vesi on noin tuhat kertaa tiheämpää kuin ilma, jolloin se toimii hyvänä vastuksena ja kehittää lihaskuntoa.
Vesijuoksu on tehokasta, koska vesi vahvistaa hengitys- ja verenkiertoelimistön lisäksi tuki- ja liikuntaelimistön ja hermoston toimintaa ja auttaa pitämään yllä hormonitasapainoa.
Vedessä liikkuminen on tehokasta myös painonhallinnan kannalta, sillä ihminen kuluttaa vedessä energiaa huomattavasti enemmän kuin kuivalla maalla. Vesiliikunta lisää lihasmassaa ja kiinteyttää siten lihaksi
a.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pensamiento kiittää viestistäsi :)