tiistai 7. toukokuuta 2013

sairastuminen ja ihme parantuminen :D

Menin eilen töistä äitini kanssa syömään kanasalaatit ja sen jälkeen kotiin lepäämään. Päätäni särki, poskiontelot olivat tukossa ja väsytti ja lihaksia särki. Kotiin menin ja makasin sohvalla peiton alla ja sen jälkeen kuumaan suihkuun. Illalla olo oli tosi kurja. Join eilen paljon vettä ja söin paljon salaattia ja hedelmiä ja join appelsiinimehua sokeroimatonta jotta saisin mahdollisimman paljon vitamiineja. Mun pelastukseni on mulle reseptillä määrätty nenäsumute, joka on tarkoitettu mun herkästi tukkoon meneville poskionteloille. Illalla otin kunnon annoksen lääkettä ja join paljon vettä ja sumuttelin nenääni ja kävin nukkumaan ja aamulla kun heräsin niin tadaa, olo oli miltei normaali :D pikkasen väsyttää ja on vetämätön olo, mutta huikee muutos eiliseen. Mulla on niin jännä ollut tää flunssa homma tänä vuonna. Jos palataan vuoteen 2010 ja aijemmat vuodet niin, mulla oli perus 5krt vuodessa poskiontelontulehdus. Vuonna 2011 tein pienen parannuksen elämäntapoihin ja mulla ei ollut kertaakaan sinä vuonna poskiontelontulehdusta(oli joku kerran vuodessa oleva perus flunssa) Vuosi 2012, jälleenkään ei poskiontelontulehdusta (perus flunssa oli jossain vaiheessa, mutta ei suurempaa tautia). Tänä vuonna mulla on ollut nyt kaksi kertaa tälleen semiflunssa, tunnen oloni kipeäksi ja nenä menee tukkoon, mutta aamulla ei taas mitään :D hyvähän se vaan on. Toki toivon, että jos mulle yrittää tauti tulla niin tulis oikeesti kunnolla eikä tälleen yhden päivän vetämätön olo. Noh toki on kiva, että oon oikeesti super terve nykyisin, ei oo kurkku kipee, ei oo kausi influenssia, ei oo ollut noroa eikä mitään muutakaan kun pari pientä nuhaa parin vuoden aikana. Oon varma myös siitä kun lopetin tukapanpolton joskus 2011 vuonna niin silläkin on merkitystä. Toki poltan kun olen humaloitumassa mutta muuten enää en!

Eilen olin aika tyytyväinen ruokailuuni:
Aamupala: Kaurapuuro + kahvi + 2L vettä
Välipala: Omena + pätkis(:D)
Lounas: Kanaa salaatilla ja kasviksilla sekä salsalla + moniviljaleipä voilla ja lasillinen rasvatonta piimää
Välipala: Omena + 3dl puristettua appelsiini mehua sokeroimatonta
Päivällinen: Kanasalaatti + iso pepsi maxi
Iltapala: kaksi ruispalaa voilla ja juustolla(17%) + kuuma kaakao(veteen tehtynä :D) +  litra vettä.
Pätkis ja kaakatti vaan sen takia kun olin kipeä :D joo joo seli seli.

Kyselin eilen että miten määritellään se, että ei kannata mennä urheilemaan? Minä kuka oon liikkunut vielä suhteellisen vähän noin 8kk niin on vaikea määritellä se että olenko miten kipeä saako tässä tilassa urheilla vai ei? Tässä mulla on vielä hakemista. Ja mulle tuli illalla maailman huonoin omatunto kun en mennyt pumppiin vaikka olin tosi poikki. Tää on inhottavaa. Tänään mulla on kuitenkin se kuntosali valmennus 15:30 ja sen jälkeen jos vointini pysyy hyvänä niin menen vielä steppiin.

Onko teillä jotain neuvoja miten määritellä oma vointi, voiko urheilla vai ei?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pensamiento kiittää viestistäsi :)