keskiviikko 13. marraskuuta 2013

PT-tunnista selvitty hengissä, nipin-napin.

Tää neiti on poikki, kirjaimellisesti.

Tää viikko on ollut tosi raskas, fyysisesti. Maanantaina työpäivä venyi 9 tunnin pituiseksi, sen jälkeen olin päättänyt vielä kammeta salille, ja kun jotain päätetään niin se myös tehdään. Päivällisen äitini oli tehnyt minulle valmiiksi(kiitos äiti) hän oli uskollisena mitannut pastat ja rehut ja lihat minulle :)

Eilen oli luvassa taas 9h työpäivä. Olin ihan väsynyt, mutta täytyi vaan kerätä energiaa ja postitiivista mieltä pt-tuntia varten. Menin töistä suoraan salille ja Riikka tulikin heti ihanan iloisena ja sanoi, että olis suunnitellu koko treenin mulla, hänen silmissään oli "hullun kiilto" (:D). No sitpä mentiin crosstraineriin ja vedettiin intervallin-tyylinen treeni. Ekaksi mentiin 2 minuuttia 3-vastuksella, 2 minuutin jälkeen vastusta nostettiin 5 ja 2 minuutin jälkeen taas 7 jne, ja tätä tehtiin yhteensä reilu 10min ja hyvän lämmön sain aikaan siis hien ja vapinan. Lämmittelyn jälkeen alkoi maanpäällinen helvetti. Tehtiin sumokyykkyä kahvakuulla x 10 ja suoraan putkeen maastavetoa kahvakuulla x 10 ja suoraan putkeen kahvakuulan heilautusta x 10. Tän setin jälkeen pidettiin 10-sekunnin tauko, 10-sekunnin :D Tää oli ihan naurettavan lyhyt tää tauko :D Mulla tuo kahvakuulan heilautus kävi tosi pahasti ristiselkään ja vahdettiin liike kyykkyyn pystupunnerruksella kahvakuulalla. Joo ei kiva. No hauskintahan tässä on se, että tää setti tehtiin 5krt. Mie olin ihan loppu, ihan loppu.
Tän jälkeen ruvettiin tekee punneruksia(naisten), joo eli 20 sekuntia punnerruksia jonka jälkeen 10-sekuntia taukoa ja tää setti tehtiin 5krt. Olin ihan loppu. Sit mentiin vatsoihin ja mulla oli jalkapohjat kiinni toisissa, polvet auki sivuille olin sammakkomaisessa asennossa, vatsoissa sama setti 20 sekuntia, 10 sekuntia taukoa jne, ja tääkin tehtiin 5x. Vatsat jaksoin tehdä super hyvin. Ongelma onkin ristiselässä, syvissä vatsoissa, lupaan nyt itselleni treenata syvät vatsat 1x viikkoon, että inhottavat selkävaivat lähtisivät pois :(
Vatsojen jälkeen mentiin smith-tangolle. Tanko säädettiin suunnilleen olkapäiden korkuudelle, ja menin jalat smithin alle ja roikuin käsistäni siinää tavallaan vaaka maisessa asennossa, kyseessä ilmeisesti joku soutuliike? En muista sen nimeä. Tässä liikkeessä mietin yhden toiston jälkeen, että ei tuu lasta eikä paskaa, olin loppu enkä jaksanut. Riikka sanoi, että kyllä sie jaksat, sama setti oli tässä 20sekuntia liikettä ja 10 sekuntia taukoa, ja oli 5x koko homma. Mie en olis ikinä uskonut, että jaksan tehdä koko setin, olin ihan poikki. Riikka sanoikin tuon seti jälkeen, että "Ei sulta kyllä tahdonvoimasta oo kiinni mikään, ensimmäisen liikkeen jälkeen olit valmista kauraa lopettamaan, mutta jokaikisen toiston teit vaikka ärräpäitä lenteli tiuhaan". Tuosta kommentista, miulle tuli se voittaja olo, kukaan ei oo koskaan sanonut mitään noin kannustavaa, ja en oo oikeesti ja rehellisesti sanottuna tiennyt, että miussa olis tahdonvoimaa. Tuo kommentti selkeesti teki enemmän kun edes Riikka tiesi.

Sit mentiin palauttelee juoksumatolle 10-minuutiksi ja venyttelemään ja juttelemaan kaikesta. Puhuttiin ruokavaliosta, miun tän hetkisestä tilanteesta, ja mitkä on tavoitteet jatkossa.

Liikunnan määrä pysyy samana jatkossakin. Sovittiin, että mitä tulee aerobiseen niin sitä vaihtelen, että mitä se on, välillä intervallia, välillä tasa sykkeellä lenkkeilyä yms. Kehoa on kuulema hyvä välillä herätellä, että se ei "totu" kaikkeen. Sali treeni pysyy myös samana, sen verran muutosta, että välillä teen salitreenini kiertoharjoitteluna(en muista sitä oikeaa sanaa) eli tehdään jokaista liikettä yksi sarja ja siirrytään seuraavaan ja tehdään 3x läpi.

Sovittiinkin, että maanantaina tavataan kehonkoostumus mittauksen merkeissä. Ja tehdään tarvittavat muutokset ruokavalioon. Se mitä se tulos kertoo minusta, niin jännittää jo nyt ihan hulluna, oon käynyt viimeksi vuonna 2006 muistaakseni. Sain neuvot miten toimia ennen mittausta edeltävänä päivänä. Ei urheilua samana päivänä, ja aamupala vaan masussa, kun puolilta päivin on mittaus.

Seuraava PT-tunti otettiin joulukuun alkupuolelle. Toivottavasti oon toipunut sitä ennen :D

Viime yö meni huonosti. Kävin 4krt pissillä, ja jalat oli ihan levottomat ja koko kroppa kävi ylikierroksilla. No ensiyönä toivon, että se uni tulee sikeämpänä kun koskaan :)

Nyt laitan muutaman motivaatio tekstin itselleni ja toivottavasti myös muut saa näistä kuvista motivaatiota :)

Tää täytyy muistaa aina jatkossa kun tekee mieli lopettaa!

:D Toivotaan, että tää pitää paikkansa :D

Tää on ikuisuus projekti, mutta jokapäivä oon lähempänä sitä omaa ihanne minääni :)

Tää on älyttömän hyvä teksti, kannattaa lukea! Muistakaa tää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pensamiento kiittää viestistäsi :)