maanantai 11. marraskuuta 2013

Mitä terveellisyys minulle tarkoittaa?

Terveellisyys, iso käsite, mutta mitä se merkitsee minulle? Minulle terveellinen käsite ei ole käsite, minkä olisin aina tiennyt, tai ehkä olen tiennyt mitä se tarkoittaa, mutta en ole noudattanut sitä lainkaan. Vasta tänä kevänää mietin, että en halua olla lopunikääni ylipainoinen. Olin jo kuitenkin rakastunut liikuntaan, mutta terveelliset elämäntavat ruokapuolella eivät olleet vielä hallussa lainkaan. Olin kuunnellut mielenkiinnolla kun monet ystäväni elävät hyvin terveellisesti, olin kateellinen, luulin ja mietin, että minä en pysty enkä osaa. Päätin keväällä, että ei en rupea dietille, ei en rupea laihdutus-kuurille, vaan on tehtävä muutos kokonaisvaltaisesti. Ruokaremontti/elämäntapamuutos, terveellisten ruokienopettelu.

Jokainen ihminen varmasti kokee terveellinen-elämä käsitteen eritavalla, ja en minäkään usko, että siihen on yhtä oikeaa kaavaa. Se mitä terveellinen elämä minulle merkitsee niin kerron sen;
Terveelliset ruokailutavat, pyrin aina syömään puhdasta ruokaa, kasviksia, marjoja, kokojyvätuotteita, hyviä rasvoja, juomaan paljon vettä yms. Minulle terveellinen elämä tarkoittaa myös urheilua, enkä harrasta urheilua vain ulkoisista syistä, vaan siksi, koska siitä tulee pirun hyvä olo ja antaa energiaa ja voimaa. Minulle terveellinen elämä tarkoittaa myös lepoa, on hyvä välillä oikeesti vaan levätä ja olla tekemättä mitään. Minä saan ainakin levosta henkisesti ja fyysisesti uutta voimaa. Mitä muuta terveellinen elämä mulle merkitsee? Sitä, että voin välillä käydä baarissa juomassa siideriä ja voin välillä syödä pitsan jos tuntuu siltä. Miun mielestä on tärkeintä, löytää itselle se oikea balanssi, mie saatan olla joskus pitkiäkin aikoja juomatta ja syömättä herkkuja ja joskus saattaa olla kahtena viikkona peräkkäin kahdet kissanristiäiset mihin olen menossa. Mie voin ihan älyttömän hyvin kun syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa, mutta miun mielestä on ihan huippua myös käydä sillon tällöin ystävien kanssa baarissa ja sit syödä joskus yhdessä pitsaa, se kuuluu miun elämään, toki en niin usein käy enää ulkona kun aikoinaan ja en syö enää niin usein pitsoja sun muita herkkuja, mutta hyvä pitsa ja hyvä ystävä, se on sitä sielun terapiaa ;)

Mun mielestä http://venlasavikuja.fitfashion.fi/inspiration-blog-awards-ja-avokadopastaa/ Venla Savikuja osasi erittäin hyvin kiteyttää sen mitä terveellinen elämä myös hänelleen on. Ja onpa muuten nainen ihan älyttömän hyvässä kunnossa :) Ihana blogi hänellä muutenkin, erittäin iloinen ja ihanan inspiroiva!

Näinhän se menee :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pensamiento kiittää viestistäsi :)