lauantai 29. joulukuuta 2012

Katse tulevaan vuoteen 2013!

Päätin, että en tänä vuonna tee kirjoitusta, missä mietin kulunutta vuotta. Vaan keskityn tulevaan, koska vaan sillähän on oikeasti merkitystä.

Pyrin aina ajattelemaan positiivisesti ja miettimään menneitä niin, että vaikka jotkut ikävät asiat on tapahtunut niin sillä on joku tarkoitus mitä ei ehkä vielä ymmärrä. Usein mietin juuri rakkaan koiramme Leon kuolemaa, miksi hänet otettiin meiltä pois. Mutta ehkä hänet haluttiin suojelusenkeliksi <3 Rakastan sinua Leo aina! Usein tänä vuonna olen havahtunut myös siihen kun mietin mitä elämästäni puuttuu, pyrin kuitenkin tulevana vuonna siihen, että lopetan moisen ajattelun ja keskityn siihen mitä minulla on ja olemaan onnellinen niistä asioista. Tää on vähän haastavaa muuttaa ajattelu tapaa, koska oon aikaisempina vuonna vain miettinyt "mitä kaikkea haluan" mutta tulevana keskityn siihen mitä minulla jo on, en halua, että elämässä menee hyviä asioita ohi, murehtimalla mitä kaikkea minulta puuttuu. Pitää olla onnellinen siitä, että on terve, että on perhe, että sulla on ystäviä, ja työpaikka. Minun ihossani on tatuointikin muistutuksena siitä " onnellinen on se joka ei murehdi mitä häneltä puuttuu vaan iloitsee siitä mitä hänellä on".

Mitä lupaan sitten tehdä tulevana vuonna?

Ehkä ensimmäinen asia mitä lupaan ruveta työstämään itsessäni on tää itsetunto. Koen jotenkin, että aikaisemmin usein jäin "nurkkaan" omine ajatuksine, vaikka olisin ollut täysin erimieltä, en ole uskaltanut aina sanoa mielipiteitäni ja olen ollut usein vain hiljaa, huonon itsetuntoni takia. En aina uskalla lähestyä uusia ihmisiä, johtuen huonosta itsetunnosta. Huonon itsetunnon takia, olen kasvattanut itselleni jonkinmoisen suojamuurin, en ihan helpolla näytä kaikkia tunteita (surua, pettymystä jne). Joten tulevana vuonna keskitytään parantamaan omaa itsetuntoa, ja opettelen rakastamaan itseäni sellaisena kun olen. Oon joskus kuullut sanonnan, että ennen kun joku voi rakastaa sinua, sinun täytyy itse rakastaa itseäsi. Mutta seuraavaan asiaan, lopetan olemasta enää lainkaan ennakkoluuloinen, ennakkoluulon takia hyviä asioita ja ahaa elämyksiä on mennyt ohi. Lupaan pitää kiinni urheilu motivaatiostani minkä olen saanut oikeasti ensimmäistä kertaa elämääni. Lupaan harrastaa joka viikko liikuntaa vähintää 3 tuntia. Lupaan suorittaa kouluni suhteen vaaditut tehtävät ajallaan. Lupaan tutustua enemmän uusiin ihmisiin. Lupaan heti loman jälkeen ruveta syömään oikeasti terveellisesti :D  Lupaan olla nöyrä elämän suhteen. Lupaan olla rehellinen ja kantaa aina vastuun omista teoistani. Lupaan, että lopetan turhan valittamisen ja keskityn asioihin mistä tulee hyvä fiilis! Lupaan, että en murehdi menneitä ja mieti virheitä mitä oon tehnyt elämäni aikana. Lupaan antaa ystävilleni enemmän aikaa! Lupaan tavoitella omia haaveita ja unelmia ja tehdä niiden eteen töitä! Lupaan olla avarakatseinen ja olla tuomitsematta ketään. Lupaan pitää silmät ja korvat auki, mahdollista rakkautta varten ;) Lupaan hymyillä enemmän :)) Lupaan kertoa ihmisille useimmin, että he ovat tärkeitä minulle! Lupaan antaa enemmän aikaani kummilapsilleni! Lupaan pitää puoliani enemmän enkä anna ihmisten kävellä ylitseni. Lupaan osallistua hyväntekeväisyyteen enemmän kun vaan kuukausilahjoittajana. Lupaan, että en kiukuttele isälleni niin paljon kun tänä vuonna, vaikka meidän arki samassa työpaikassa onkin välillä helvetinmoista sirkusta :D  Lupaan olla kiitollinen vanhemmilleni kaikesta mitä olen saanut heiltä <3 Lupaan, että en joudu mielisairaalaan, jos joku näistä ei toteudu :D

Muistakaa lukijat, ihan sama mitä virheitä tänä vuonna on tapahtunut, ihan sama jos ootte eksyneet välillä siltä omalta polulta. Elämä on elämistä varten, jos elämä olis aina ruusuilla tanssimista, niin kuinka tylsää sellaista olis muistella vanhainkodissa? Elkää siis murehtiko menneitä vaan keskittykää vaan tulevaan koska menneisiin et voi enää vaikuttaa, mutta tulevaan voitte!


Iso kiitos kaikille ystävilleni ja perheelleni tästä vuodesta, olette korvaamaton tuki <3

Oon saanut positiviista palautetta tästä blogista, ja se on kiva kuulla. Toivon, että lukijat säilyy tulevanakin vuonna, ja antavat palautetta ja vinkkejä postauksiin. Blogi hiljenee matkan ajaksi, mutta välillä toki tuun kertomaan teille, että hengissä olen :) Matkan jälkeen lupaan kirjoittaa pitkän postauksen kera kuvien.






        IHANAA UUTTA VUOTTA 2013 !!!




RAKKAUDELLA: HEIDI

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pensamiento kiittää viestistäsi :)